Summa sidvisningar

måndag 24 januari 2011

Tillbaka på jobbet igen

Men, jag hostar fortfararande och det dånar i huvet. Andningen är tung och det verkar trögt att komma igång.

Ändå, det är skönt att vara tillbaka på jobbet. Det blir ganska tråkigt att bara vara hemma och inte vara medvetslös. Sover man på dagen kan man inte sova på natten osv. Det känns inte fräscht att sprida förkylningsbaciller heller men va fan. Det är bara en vanlig förkylning.

Gjorde min första surdeg i veckan. Den bubblar och jäser som attan. Tur att jag lossade locket på glasburken i morse, innan jag for till jobbet. När jag kom hem var burken full och det pyste när jag tog av locket. Nu får den vänta till fredag när jag ska provbaka med suren. Spännande. Rågsurdeg gjorde jag, på vatten och stenmald råg.

Så gjorde jag ett pastatest. Vi har ju gotlandsodlad durum i kvarnen så jag gjorde pasta av fullkornsdurum och en deg av siktad durum. Med en pastamaskin blir det nog bra, jag kavlade för dåligt så pastan blev för tjock. Men det blev goda ravioli med fyllning av lax, med fårost eller körsbärstomater.

Har också testat att göra kroppkakor med quornfärs, lök och svamp som fyllning istället för fläsk. Det gick riktigt bra. Till detta rårörda lingon. Kalasgott.

Sen har jag sett Falcon Crest, The Bill och allt vad TV kan erbjuda en som är hemma hela dagarna och kvällarna.

Det var som sagt skönt att återgå till arbetslivet idag, trots en envis förkylning.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar