Summa sidvisningar

fredag 21 december 2012

Skönt att va ledig så här före jul

Storhandla, mat, snapsen, julölet och glöggen. Hem lasta in alla kassar och så igång med stora julböket ;)

Gotlandslimpa, skärgårdslimpa, rullströmming, ättiksströmming, griljera skinkan, koka lammrevben sedan dela och in i ugnen med dom i massor av goa kryddor. Himla gott blev det.
Sillen la jag in i går så de kunde vi smygsmaka ikväll.
Hallands flädern var också fin.
Provsmakade skinkan och den var jättegod. Har ju inte ätit sånt på flera år så i år ska det smaka fint med julmat igen.
Köpte Tip Tap Falcon julöl och en glögg smaksatt med rom.

I kväll bakar maken sitt dopp-bröd - vanlig råglimpa. Det är hans tradition så det respekteras absolut. Tog hem en halv säck rågsikt från jobbet så det ska nog räcka, ett tag.

I morgon ska några julblommor inhandlas och på eftermiddagen kommer dotter min hem med kille och vi ska äta gott och ha det gott.

Söndag ska vi lämna julblommorna till några vi känner mycket väl och som vi tycker mycket om. Det är dags att klä granen då också.

och

"på måndag gör vi ingenting, ingenting"...

Naiii, då är det ju julafton och det ska bli så kul, så kul med jul. Gott med maten och dricku från Stig i Lye.

Jag hoppas alla de  mina har det riktigt bra och gott och kör försiktigt och verkligen njuter av helgerna på respektive ort och plats.

Jag skulle så gärna ha alla hos mig men se de går ju inte - kanske ett annat år om vi planerar långt i förväg. (och hittar ett ställe där alla ryms, vi är många)

Juldagens kväll går vi på lokal med en kompis och hennes son och äter gott och lyssnar på Mac Mahima Band.

Annandagen är det familjemiddag.

Sen vet jag inte så mycket - då kanske vi går på mellandagsrean någonstans i Sverige.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar