Summa sidvisningar

torsdag 31 januari 2013

Jag har en plan

eller tre. I går var jag hos min arbetsförmedlare och vi gjorde en handlingsplan, det måste man ju ha med prio första jobb som erbjuds i landet med minst tre arbetstimmar om dagen.
På omställningskursen ska jag också få en plan, för det måste man ju ha och den har samma prio.

Hemma vid mitt skrivbord så har jag min egna övergripande plan som jag håller på att samla uppgifter till.

Vi får väl se om de överensstämmer till syven och sist.

Jag som uppbär a-kassa har rätt att få praktik om jag t ex vill testa ett nytt yrke. Arbetsförmedlingen person:1 sa att det går bra även utomlands. Person:2 sa att "det finns inte på kartan när det gäller Finland". På tisdag träffar jag person:3 som är experten, då vill jag veta hur det egentligen ligger till.

Min plan rör turistnäringen och jag har sett mycket av Åbolands skärgård som vi kan ta till oss. De kan turism även på vintern. Nog om detta.

Har äntligen fått hem den nya dubbelsängen och kan nu stiga upp på morgonen utan ont i ryggen. Helt underbart.
Nu ska jag laga kalops och sen är det dags för omställning nån timme.
Ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar