Summa sidvisningar

torsdag 11 april 2013

Då var det igång

med intro på nya jobbet, bemanningen på Visby lasarett.
Det finns ett eget språk inom vården som jag nu sakta lär in. USK, C4, A3, VUB och en massa fler förkortningar, ord och korridorer och allt nytt folk och var de hör hemma. Det ligger låångt ifrån siktad råg eller vetemjöl.

Men, jag är ännu nyfiken så det går att lära nytt även för mig.
Det är en helt ny värld som jag inte sett inifrån och jag är så imponerad av hela organisationen. Det ska bra ledare till för att få en så stor koloss att gå framåt.

Förkylningen är envis och vill inte släppa taget.

Cyklar på min nya cykel varje dag till o från jobbet och ser att det idag inte är frost på marken. Nu kommer vårregnet, men jag ska cykla i alla fall. Det är så mysigt att cykla igenom en stad som vaknar. Härligt.

Ha de gott!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar