Summa sidvisningar

onsdag 22 maj 2013

Hund och katt

Funderar lite på olika skillnader idag:

Fordon inom regionen är ett exempel.
Ser från mitt fönster när hemtjänsten kör till och från Gråbo i små pluttebilar som säkert är jättebra i stan. Är det likadana bilar som åker ut till landsbygden på vintern?
Så ser man fastighetsskötare som kommer med stora, stora nästan lastbilar som kör runt i stan. Hur ofta kör de ut på landet i snöstorm kan jag undra.
Är det inte en liten genusskillnad där??


Katter klagas det på.
De är för många, de har inte halsband, de gör som de vill.
En hund som skäller natt och dag och lämnar skithögar överallt är värre. Ska en hund få skälla när som bara för att den t ex är liten. En hund är väl en hund oavsett storlek.
Katten gräver åtminstone ner skiten och den kan ju ta en och annan mus.
Självklart är de flesta hundar väluppfostrade och har de bästa hussar och/eller mattar och jag menar så klart inte er.

Jobben.
Jag förstår inte varför det finns så många unga arbetslösa när det bara är unga som efterfrågas på arbetsmarknaden.
Hela Sverige drivs av unga hela sommaren, vikarier som är "närmare 20 än 37".
Arbetsförmedlingen ville inte ge mig statistik på vem(vilken åldersgrupp) som får arbete, hm.

Min arm och mitt öga. (Mitt arma öga... ;-)
Nu kan jag nästan böja armen i rätt vinkel, men inte utan att det gör ont. Kan inte lyfta eller dra men det går framåt. Fick träffa sjukgymnast trots allt men efter 10 dar inte 2 som läkaren sa. Egentligen fanns det ingen tid förrän i juni men så kom det en vikarie utan schema och då plockades jag in. Tack för det.

Väntar ännu på besked om operation av ögat eller vad som ska ske med det. Skulle få besked inom 2veckor men är nu inne på den 3:e.
Lika bra att ta allt på en gång, när jag ändå är arbetslös eller arbetssökande som alla inom vården lärt sig att det heter.

Klurar vidare på min egen idé och letar jobb mellan alla intyg och papper som ska skickas, och tränar och promenerar för att hålla mig pigg och glad.

Härskarmetoder.
Ingen som helst genusskillnad där, kvinnor kan vara lika duktiga på det som män. En parantes bara.

Ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar