Summa sidvisningar

lördag 25 maj 2013

Lite administration varje dag

Snart är jag färdig för att bli konsult inom hela det paket som skolan inte lär ut, nämligen sjukskrivning, arbetslöshet, a-kassa, alla papper och intyg som ska hit och dit i original eller kopior i tid och otid.
Fy fan säger jag, stackars de som är dyslektiker eller som har andra hinder som gör att det tiltar. Jag är ganska slängd i käften och på datorn så jag klarar mig men det finns många som Inte är det.
Fy fan säger jag för all denna kontroll av oss människor med vanliga levnadsförhållanden, med normallön, med minimal risk för fusk ed efter som vi är goda människor. Ibland tror jag att de som jobbar med myndighetsutövande tror att alla är skurkar.
Jag hoppas alla vet att myndighetsbeslut alltid kan överklagas.
Så att vara arbetslös, få ett kortare jobb och sedan bli sjukskriven det ger en massor med extra pappersjobb och besök på Arbetsförmedlingen mfl.
Dessutom kan det bli fel papper från arbetsgivare, det kan bli fel löner, det kan hända så mycket så jag vågar inte slappna av och flyta med. Varje papper måste läsas väldigt noga.
Som sagt var, jag borde bli gode man eller nån slags konsult.

Idag ska jag hämta mina nya glasögon, kul!

Ha de gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar