Summa sidvisningar

tisdag 7 maj 2013

Vad hände nu då?

Finns det en woodoo-docka som liknar mig, har du sett den hemma hos någon? Jag börjar undra, vad handlar det om. Arbetslös, igen, dålig syn och armfraktur på ganska kort tid.
Frågan om meningen med detta dyker upp i huvet allt mera ofta nu.

Vad är det jag ska lära mig nu?

Rent praktisk vet jag att
  • eltandborste är bättre än vanlig, check
  • maken får diska, check
  • reklam på hemsidor är ännu värre när man byter hand(hö till vä i mitt fall), check
  • Gotlandshems soptunnor funkar endast om man har två händer, check
  • inte kunna köra bil eller cykel
  • inte spela gitarr
Listan växer för varje dag men jag hittar lösningar också. Diska vågar jag inte ens försöka, så mycket glas och porslin har vi inte. Skulle göra skadeanmälan på nätet men det blev en enda soppa av öppnade rutor och flyttade texter så det var enklare att promenera till kontoret. Likadant med Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan.

Det är som att jag ska inte styra något själv, det är något som löser sig ändå. Den känslan och erfarenheten hade jag efter rånet när allt var rent ut sagt skit. Jag kom till ett läge där jag slutade tänka, grubbla och efter det började resan åt rätt håll. Det var en stor skillnad och jag tror inte man kan bestämma ens det. Lite flummigt men så var det. Nu är det inte alls på samma vis, det är motigt men inte som då nai nai.

Men, jag undrar vem som leker med mitt öde, finns det en docka någonstans eller är det en annan väg jag ska välja.

Ha de gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar